Ett skepp kommer lastat!

Då har man alltså flyttat hem till mamma igen. Kl.11.00 hämtade vi lastbilen som skulle ta mina käraste ägodelar från min lägenhet och hem till mamma igen. Det visade sig att vi fått en betydligt större lastbil än den jag hade frågat om, iofs bättre då vi fick plats med mycket mer men desto svårare för min kära mor som skulle köra åbäket! För det första nådde hon inte ner till pedalerna vilket resulterade i att hon fick motorstopp med lastbilen. Gissa om jag skrattade! I alla fall så fick killen på biluthyrningen hjälpa henne att fixa till sätet sen bar det av. Min mamma var dock inte så van vid en så stor bil vilket (normalt kör hon en liten Seat) gjorde att hon körde upp för kanterna, Jag och min bror försökte hålla oss lugna men om jag ska vara ärlig var jag väldigt rädd. Vad har jag utsatt min mamma för egentligen. Jag kunde ju kört biljäveln själv men näää jag har krockat en gång det räcker.. Men det löpte på bra när hon väl lärt känna lastbilen. Min mamma är så bra så bra! Så tack vare henne klarade vi det galant! Så nu har jag proppat in alla mina saker på lite olika ställen. Mamma jämrar sig redan för min nästa flytt :) Men då ska min bror få sköta bilkörningen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0