Tysta leken börjar nu...

Jag får inte fram ett ord. Den är borta helt bort, rösten min är bortblåst, Jag vet inte riktigt vad som hände. Fick först ringa till jobbet med tanke på omständigheterna....

Tänk er nu en hes Lina''
L: Heeeeej, deet äär Liinaa.
S: Eh hej
L: Jag haar tappat röösten.
S: Oj har du blivit dålig igen?
L: Nej jaag måår braa meen iinte rööösten. Såå jaa kaan noog iinte joobbaa.
S: Nej, det kan ju vara en fördel om gästerna hör vad du säger, men du ska få J's nummer.
L: Taaack!

Tar luren och samlar allt som finns kvar nu börjar jag bli riktigt illa.

J; Hallå
L: heeej deet äär Lina
J: Eh hej
L: Jaa aar aappaat rööteen.
J: Va?
L: Jaaa...
J: Ja nu hör jag, Du har blivit dålig igen.
L: Ja käääer iintee sjuuuk, jaa kaan baar int praaat ordentl...

Och jo det var inte bara en fyllegrej, För så berusad var jag inte igår. Jag lovade ju. Jag har kanske inte träffat kärleken i mitt liv... men han var jävulskt fin i alla fall och dessutom väldigt trevlig. Nä nu ska jag nog ta och sova en liten stund. Nattilinatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0